Friday, October 30, 2009

siasat dahulu dan cermin diri kita sendiri dulu...


Blog yang aku sayangi...

Aku hanya ingin meluahkan sedikit perasaan ketidakpuasan hati... Di sini aku tidak merujuk kepada mana-mana individu... Aku hanya muhasabah diri sendiri dan jika ada sesiapa yang terasa dengan kenyataan aku nih, aku menyusun sepuluh jari ku ini meminta maaf atas keterlanjuran aku... Aku tahu bukan semua orang 'maksum' seperti Nabi Muhammad... tapi sebelum kita nak nasihat atau 'sound' kat seseorang tuh, kita siasat dulu siapa diri kita sebenarnya... jika kita juga melakukan perkara yang sama, x perlulah kita memperbaiki kesilapan orang lain... cermin dulu diri kita... aku pun sedar diri aku sapa... kadang-kadang kita nih pelupa juga... aku x kata pada diri aku sendiri... semua orang pun kadang-kadang pelupa... betul x... tanya dulu orang tuh, buat siasatan dulu kenapa atau mengapa jd mcm tuh? tu lah baru betul... lepas tuh kalu kita nak perbaiki diri orang tuh... baiki diri kita dulu... diri kita nih pun x sempurna... sama juga macam aku... aku pun x sempurna... aku cermin dulu diri aku sapa sebelum tegur orang... tapi kadang-kadang aku pun terlanjur kata juga... jika itu berlaku aku minta maaf byk2... mungkin aku x tersedar apa yg aku ckp... fuuh... bila meluahkan perasaan nih rasa lega menyelubungi dirilah... terima kasih blog kerana sudi mendengar luahan hati aku...

No comments:

Post a Comment