Sunday, February 7, 2010

Baru ku tau....




Setelah aku menjalankan praktikal kat sekolah nih dan berhadapan dengan para pelajar yang amat nakal dan tak dengar cakap... huu membuatkan aku sedar begitu susah untuk menjadi seorang pendidik... Aku dapat 2 kelas... kelas 2S1 yang mempunyai pelajar yang baik2... dan jugaa 2Vt3 yang mempunyai pelajar yang amat nakal... kelas ini lah yang sentiasa membuatkan aku naik angin setiap kali masuk kelas... huuu... aku bukannya biasa nak marah2 org nih beb...Tapi aku terpaksa.. penat2 aku ajar kat depan diaorg buat dek jer... tp tu lah org kata dugaan dan cabaran nak jadi seorang guru nih... bagus jgk aku dapat kelas diaorg nih... baru lah aku boleh rasa bagaimana nak handle kelas budak2 macam nih... walaupun diaorg nakal diaorg baik... sbb tuh lah org kata don't judge a book by its cover... heheh.. aku ada la jgk menye'nap' gambar diaorg... Apa2 pun aku akan berusaha untuk mendidik diaorg... fightiiii oooohhhhh!!!!!

No comments:

Post a Comment