Thursday, May 15, 2014

Selamat Hari Guru 2014 (sajak khas utk sahabatku dan guruku)

2014,
Tahun ke 4 aku seorang guru,
Tahun yang penuh dengan aktiviti,
Robotik,
Inovasi Sains,
Jangan dilupa tahun aku mengajar kelas peperiksaan,

2010-2013,
Tahun aku menjadi seorang guru yag matang,
Mengajar ku erti kepahitan,
Dari kepahitan memberiku pengalaman berharga,

2006-2010,
Tahun aku menimba ilmu,
UPSI tempatku mencari ilmu,
Ilmu melengkapkan diri menjadi seorang guru berwibawa,
Bersama sahabat-sahabat perjuangan tanpa kenal erti penat,
SELAMAT HARI GURU SAHABAT.

2005-2006,
Matrikulasi Pahang,
Ku melangkah berat kakiku,
Menghadapi cabaran depan,
Apa harus aku lakukan,

2000-2004,
Wah! SMKa Naim Lilbanat,
Guru-guru yang ku sanjungi,
Mengajar penuh bersemangat,
Terima kasih cikgu,
Akhirnya aku dapat apa yang ku impikan,

1994-1999,
SK Telkong
Pertama kali ku melangkah ke alam persekolahan,
Wahh sekolah,
Wahh takutnya dgn cikgu,
Wahh kena buat kerja sekolah,
Terima kasih cikgu,
Mengajarku ABC dan 123,

SELAMAT HARI GURU


No comments:

Post a Comment